2ca607b97444961f4a9c8f4ccb7928721d8ffff4

Transparant communiceren over donaties

Van je eenmalige donateur een structurele donateur en een loyale supporter maken? Dat is niet altijd even makkelijk. Donateurs binden zich minder snel aan één organisatie en geven steeds vaker ad hoc. Dat wil echter niet zeggen dat  het onmogelijk is. Om een band te creëren met je donateur moet je eerst vertrouwen kweken. Een van de manieren om dat te doen is door heel transparant te communiceren over waar de donaties naartoe gaan. Dat kan bijvoorbeeld via een e-mail nieuwsbrief,  of social media, maar je kunt het ook groter aanpakken.

Succescase: Lymp&Co
Lymph&Co deed dat met een college, georganiseerd in samenwerking met het AMC. Daar vertelden twee professoren aan donateurs en geïnteresseerden over het onderzoeksproject dat dankzij Lymph&Co gestart is. Oftewel, dat door de donateurs mogelijk is gemaakt dankzij onder andere de opbrengst van de Hollandse 100. Na afloop van het college was er een infomele borrel, waardoor er de gelegenheid was om de onderzoekers te leren kennen. Een perfecte manier om de donateurs te betrekken bij je doel en om verdere plannen te presenteren.

Op zondag 6 maart vindt de tweede editie van de Hollandse 100 plaats. 


------------------------

Schrijf je in voor Kentaa's nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van online fondsenwerving. Eens per maand ontvang je een exemplaar in je mailbox, boordevol tips, interessante artikelen en whitepapers over crowdfunding, peer to peer fundraising, event fundraising en online collecteren. Schrijf je hier in!