8cebd6b12a68118622f00cd1f78c386af1b8986d

Wat vinden onze klanten van ons?

Ieder jaar voeren wij een klanttevredenheidsonderzoek uit. Ons doel daarbij is niet alleen om te weten wat onze klanten van ons vinden. Belangrijker nog is dat we hiermee onze dienstverlening kunnen verbeteren, onze merkbeloftes kunnen waarmaken en het vertrouwen dat onze klanten in ons hebben, kunnen vergroten. Graag nemen we je mee in de resultaten en wat wij doen om deze te waarborgen.

 

Onze merkbeloftes

Onze merkbeloftes komen in de vraagstelling van ons onderzoek op verschillende plekken terug. Maar wat zijn onze merkbeloftes eigenlijk?

Wij willen verrassen in kwaliteit en snelheid en we werken samen aan succes.

Als klant van Kentaa sta je er niet alleen voor. Gebruik je onze platforms, dan gebruik je ook onze expertise. Deze brengen we over middels brainstorms, inspiratiesessies, workshops en trainingen op locatie, webinars en onze website.

 

Zo scoorden we

Een waarderingscijfer van 8,3 en een NPS van 79,7

Ieder jaar vragen we onze klanten om de samenwerking die we met elkaar hebben, te waarderen met een cijfer van 0 t/m 10. We stellen deze vraagt omdat deze een directe link heeft met onze merkbeloften. Dit jaar gaven klanten ons een 8,3! Daar zijn we enorm trots op. We zijn er namelijk van overtuigd dat een goede samenwerking leidt tot een beter resultaat, zowel voor onze klanten, als voor ons.

We stelden ook de veelgebruikte NPS (Net Promotor Score) vraag: In welke mate zou jij Kentaa aanbevelen aan vrienden/familie/collega’s? Om onze score hierop te berekenen gebruiken we de Europese standaard.

Alternate for France

Bron: CheckMarket

We kregen daarbij een NPS score van 79,7 op een schaal van 100! Een mooie score.

De bedenker van de NPS score, Bane & Co, definieert een goede score als volgt:

“Any NPS score above 0 is "good". It means that your audience is more loyal than not. Anything above 20 is considered "favourable". Above 50 is excellent, and above 80 is world-class.”

De vragen uit het klanttevredenheidsonderzoek zijn onderverdeeld in een drietal categorieën. In alle categorieën hebben we gelukkig een goede score gerealiseerd. Maar er zijn natuurlijk altijd mogelijkheden voor verbetering. Nu volgt een overzicht van de gemiddelde score per categorie en de plannen die we hebben ter verbetering n.a.v. de scores en ontvangen suggesties.  

 

Hoge ogen op gebied van support, bereikbaarheid en betrouwbaarheid

De gemiddelde score op de vragen binnen deze categorie is 4,5 op een schaal van 5.We streven ernaar om altijd zo snel mogelijk, de best mogelijke oplossing te bieden. Daarom zetten we in op de uitbreiding van SUMO, ons online supportcenter waarin klanten antwoorden op hun vragen kunnen vinden. Natuurlijk blijft ook persoonlijk contact mogelijk.

 

Onze platforms

Dit betreft de beoordeling van de producten die wij bieden. De gemiddelde score binnen deze categorie is 4,25 op een schaal van 5. Wist je dat de platformen van Kentaa zo’n 3 keer in de week een update krijgen? Van kleine wijzigingen tot grote nieuwe features. Een keer in de twee weken bespreken we de verbetersuggesties van onze klanten en passen we deze waar mogelijk toe in onze ontwikkelingen. Daarmee houden we rekeningen met de wensen van onze klanten, maar ook met onze eigen visie voor onze platforms. In de regel voegen we dingen toe als dat voor de meeste van onze klanten leidt tot meer inkomsten. Doel voor 2020 is om de transparantie en communicatie met onze klanten over dit proces nog wat te verbeteren.

 

Samenwerking en consultancy

Kennisdeling is een belangrijke factor in onze dienstverlening. We willen namelijk meer bieden dan alleen een platform. De gemiddelde score binnen deze categorie is 4,16 op een schaal van 5. Het Kentaa platform wordt steeds geavanceerder en uitgebreider. Dat is natuurlijk mooi. We realiseren ons ook dat we onze klanten daar bij moeten ondersteunen. Hoe gebruik je al die tools nu optimaal? Hoe haal je het beste uit het platform? En wat kan er nog meer? Daar gaan we onze klanten mee helpen met Kentaa Academy!

Kentaa Academy bestaat uit workshops waarin klanten van Kentaa de fijne kneepjes van het Kentaa platform kunnen (her)ontdekken. En waarbij zij van ons, maar ook van andere goede doelen kunnen leren. Kentaa Academy bestaat uit (online) workshops op gebied van Peer to Peer Fundraising, Crowdfunding en Event Fundraising.

Daarnaast proberen we onze klanten bij elkaar te brengen met klantendagen en bijeenkomsten zodat we samen uitdagingen kunnen tackelen. Face-to-face wanneer het kan, anders online.

 

----

Schrijf je in voor Kentaa's nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van online fondsenwerving. Eens per maand ontvang je een exemplaar in je mailbox, boordevol tips, interessante artikelen en whitepapers over crowdfunding, peer to peer fundraising, event fundraising en online collecteren. Schrijf je hier in!