7949f4c1be4f64be1533f615a644498cc30800c0

Deelnemers werven via Youtube doe je zo

Het is alweer bijna zover, op 5 maart 2017 vindt de 3e editie van De Hollandse 100 plaats! Ook dit jaar verzorgt Kentaa weer het platform van dit bijzondere evenement, waarbij geld wordt ingezameld voor onderzoek en een betere behandeling van lymfeklierkanker, voor Lymph&Co. Op www.dehollandse100.nl kun je je inschrijven voor het 'main event' de Hollandse 100, een oerhollandse duathlon van 10km schaatsen en 90km fietsen. Daarnaast is er net als voorheen de Familie-/Groeps-Estafette. Voor het werven van deelnemers voor het jeugdevent de Junioren 10, schakelt Lymph&Co de hulp in van bekende vlogger Nino Wilkes in. Met deze vorm van influencer marketing hopen zij op nieuwe deelnemers.

Deelnemers werven via Youtube(r)!
Je hoort ons er wel vaker over de laatste tijd: influencer marketing. Bij influencer marketing, het woord zegt het al, spelen influencers een belangrijke rol in het beïnvloeden van andere mensen. Maar eigenlijk is het niet anders dan het goed inzetten van invloedrijke ambassadeurs. En daar heeft Lymph&Co geen gebrek aan: vele bekende Nederlanders treden dit jaar weer aan op het ijs: Floris van Oranje, Simon Keizer, Monique des Bouvrie, en ga zo maar door.

Om dit jaar ook de jeugd (lees: 15 jaar en jonger) te bereiken en deel te laten nemen aan De Junioren 10, pakt Lymph&Co het slim aan. Namelijk door vlogger Nino Wilkes uit te nodigen en hem zijn Youtube abonnees te laten betrekken. Nino heeft ruim 10.000 abonnees op Youtube. 

Hij is er duidelijk over: schaatsen is vet. Zowel op zijn eigen kanaal als op het Youtube kanaal van Lymph&Co plaatste hij een vlog (video blog) die hij al schaatsend opnam op het ijs van Flevonice. Hij doet samen met Bernhard van Oranje een oproep aan iedereen onder de 15 jaar: doe mee aan de Junioren 10km schaatsen op de 3km-baan.

Behalve dat zijn volgers mee kunnen doen aan het evenement, is ook de ontmoeting met Nino één van de grote incentives voor hen om zich in te schrijven. Vloggers organiseren zelf regelmatig zogenaamde gatherings, bijeenkomsten waar vaak honderden mensen op af komen. Ditmaal kunnen Nino's volgers hem bij Flevonice ontmoeten. Lymph&Co speelt hiermee dus in op de populariteit van Nino, en doet dit op een compleet transparante manier, met authentieke beelden. Tegelijkertijd gebruiken ze een andere belangrijke succesfactor: communiceren via de kanalen waar je doelgroep zich al bevindt. Zo winnen ze veel, onder andere:

  • nieuwe deelnemers
  • een nieuwe jonge doelgroep
  • unieke beelden van het evenement
  • een nieuwe ambassadeur


Bekijk de oproep van Nino hieronder:


 

Lees meer over influencer marketing voor non-profits.

 

------------------------

Schrijf je in voor Kentaa's nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van online fondsenwerving. Eens per maand ontvang je een exemplaar in je mailbox, boordevol tips, interessante artikelen en whitepapers over crowdfunding, peer to peer fundraising, event fundraising en online collecteren. Schrijf je hier in!