94edaf7200e7080692a05bcb542ba0d5fc2f2fc7

Advies Werkgroep Communicatie met Particuliere Donateurs via Digitaal

Hoe bewerkstellig je een donateur-gerichte cultuur bij online fondsenwerving? Dat is de vraag waar de Werkgroep Communicatie met Particuliere Donateurs via Digitaal, zich onder andere mee bezig houdt. Marc Schoutens, Algemeen directeur bij Kentaa, maakt deel uit van deze werkgroep, samen met anderen uit de sector:

  • Jeroen Beelen - trekker
  • Barbara van Opdorp
  • Joyce Smeltink
  • Victor van der Veen
  • Martijn Moens

Als onderdeel van ‘de Toekomst van Fondsenwerving’, publiceerden zij onlangs een adviesrapport.

In het rapport worden 10 principes doorlopen die nodig zijn om de donateur centraal te kunnen stellen. Vervolgens wordt aan de hand van het See-Think-Do-Care model een aantal concrete handvatten geleverd om dit uit te kunnen voeren. Met de inzet van de verschillende kanalen en KPI’s per fase heeft de online fondsenwerver de tools in handen om een donateur gerichtere fondsenwerving te realiseren. Heel erg praktisch benaderd, zonder moeilijke strategische of abstracte onderdelen.

 

Benieuwd naar dit rapport?

 

Download advies

 

---

Schrijf je in voor Kentaa's nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van online fondsenwerving. Maximaal eens per maand ontvang je een exemplaar in je mailbox, boordevol tips, interessante artikelen en whitepapers over crowdfunding, peer to peer fundraising, event fundraising en online collecteren. Schrijf je hier in!