Whitepapers

Wij schrijven regelmatig whitepapers over ontwikkelingen binnen fondsenwerving. Maar ook whitepapers met praktische tips voor het succesvol gebruiken van onze tools. Download gratis het whitepaper naar keuze en laat je inspireren. 

Normal ba6677dc1d361c019d3cf593255a0add4c296d71

Stel donateurs centraal met See-Think-Do-Care


In dit rapport van de Werkgroep Communicatie met Particuliere Donateurs via Digitaal, worden 10 principes doorlopen die nodig zijn om de donateur centraal te kunnen stellen. Vervolgens wordt aan de hand van het See-Think-Do-Care model een aantal concrete handvatten geleverd om dit uit te kunnen voeren.


Aanvragen
Normal ea4934bdbfa9546f9753d177193f963b5e890fdd

Terugkerend succes fondsenwervende evenementen


Hoe maak je van je fondsenwervende evenement een terugkerend succes? In dit whitepaper vind je daarvoor 15 praktische tips.


Aanvragen
Normal crowd

Crowdfunding voor Non-Profits


Het whitepaper 'Crowdfunding voor Non-Profits' geeft inzicht in de succesfactoren van crowdfunding voor fondsenwervers; biedt een stappenplan voor het opzetten van een crowdfunding project; biedt hulp bij het kiezen van een crowdfunding platform.


Aanvragen
Normal a711e30cda716272900f5242a6fb850a325d7bf0

Fondsen werven met evenementen


Dit whitepaper geeft inzicht in de cruciale ingrediënten voor een succesvol evenement. Daarnaast bevat het veel praktische tips en inspirerende voorbeelden.


Aanvragen
Normal 10c9df5dd19e63693d3f93158d2f0afff01ac816

Theorie achter de trends Crowdfunding en Storytelling


Het whitepaper 'de theorie achter de trends Crowdfunding en Storytelling' beschrijft de populaire management theorie van Simon Sinek: Start With Why en de 'Lean' productiemethode van Eric Ries voor innovatief ondernemen. Het biedt lessen uit deze theorieën, als praktische toepassingen voor fondsenwervers.


Aanvragen
Normal istock 000017072620medium

Afstudeeronderzoek online friend & fundraising


In 2014 heeft Technische Bedrijfskunde student Herman Jansen zijn afstudeeronderzoek uitgevoerd bij Kentaa. Hij deed onderzoek naar het geefgedrag van donateurs bij online fondsenwerving en naar manieren waarop mensen zich inzetten voor goede doelen. Dit leverde een aantal interessante inzichten op die non-profits kunnen gebruiken om hun online fondsenwerving beter in te zetten en hun achterban beter te faciliteren om in actie te komen. De belangrijkste uitkomsten van het onderzoek willen we graag met u delen.


Aanvragen
Normal istock 000010192959medium

Partnerships tussen bedrijven en goede doelen


In dit whitepaper lees je over nieuwe manieren van samenwerken tussen bedrijven en goede doelen met diverse praktijkcases.


Aanvragen

We helpen je graag om je zo succesvol mogelijk te laten zijn met online fondsenwerving. Met onze whitepapers leer je snel meer over online fondsenwerving, crowdfunding, het motiveren, boeien en bewegen van je achterban, actieplatformen, marketing-communicatie en social media.

Download Whitepaper