34faf50b98fc7d6c94d9882ef4eeb90b90499cbb

Een ton in digitale collectebussen van Digicollect in 1e jaar

“Online fondsenwerving kost tijd en geld” - Een uitspraak die wij (helaas) vaak horen. Voor goede doelen, stichtingen en verenigingen blijkt dit een reden om er dus maar niet aan te beginnen. Jammer, want online kanalen bieden juist kansen voor fondsenwervende organisaties. Een enorm bereik, nieuwe doelgroepen en het snel kunnen verspreiden van campagnes; zomaar wat voordelen die online fondsen werven jouw organisatie kan opleveren.

Het doen van een investering in een platform voor online fondsenwerving verdienen organisaties dan ook bijna altijd dubbel en dwars terug. Het kost inderdaad tijd en geld, maar het hoeft niet veel tijd of geld te kosten. Digicollect is daar het levende bewijs van. In het eerste jaar na lancering van Digicollect zorgde dit platform van Kentaa voor een ton (!) aan extra inkomsten voor fondsenwervende organisaties!

Hoe werkt Digicollect?
Digicollect is een laagdrempelig platform voor online collecteren. Met Digicollect stellen goede doelen, stichtingen en verenigingen hun achterban in staat zelf een digitale collectebus te maken en zo online geld in te zamelen voor hun organisatie. Digicollect maakt gebruik van de mogelijkheden en gemakken die het internet biedt, en combineert dat met de krachtige kenmerken van de offline collecte: kleine bedragen, anoniem geven en sociale druk.

Digicollect is in het afgelopen jaar vooral ingezet om de collecteweek extra kracht bij te zetten. Maar met Digicollect kun je zoveel meer: gebruik ‘m bijvoorbeeld als cadeaubus, jubileumbus of ‘in memoriam’-platform. Al vele organisaties zien kansen in de mogelijkheden van Digicollect. Bekijk gerust eens de Digicollect pagina’s van het Epilepsiefonds, de Hersenstichting, Pink Ribbon of Stichting ALS.

Hoog gemiddeld donatiebedrag bij online collecteren
Digicollect is een mooie eerste stap voor organisaties die eens willen ruiken aan online fondsenwerving, zonder daar een enorme investering voor te doen. Behalve dat online collecteren via Digicollect natuurlijk veel minder regelwerk met zich meebrengt, geven mensen online gemiddeld ook meer! Het gemiddelde donatiebedrag in een digitale collectebus van Digicollect is namelijk € 11,63. Een bedrag dat men niet gauw als kleingeld aan de deur zou doneren.

Ook voor jullie organisatie?
Ben je enthousiast geraakt? Voor slechts € 495 heeft jouw organisatie binnen 5 dagen een eigen collecte-website waarmee jullie achterban online kan collecteren. Wil je meer weten over Digicollect? Bekijk dan onze Digicollect website en neem contact met ons op!


------------------------

Schrijf je in voor Kentaa's nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van online fondsenwerving. Eens per maand ontvang je een exemplaar in je mailbox, boordevol tips, interessante artikelen en whitepapers over crowdfunding, peer to peer fundraising, event fundraising en online collecteren. Schrijf je hier in!