D1f635849e4543c981ffb16d27e2c1bf67b56b06

De 10 best gelezen artikelen van 2016

Welkom in 2017. Allereerst de beste wensen voor jullie allemaal. We hopen dat jullie ook dit jaar weer veel successen gaan boeken met online fondsenwerving. Wij kijken er in ieder geval enorm naar uit om er samen met jullie een mooi jaar van te maken. Om het jaar goed in te luiden, beginnen we met een terugblik. Graag delen we de 10 artikelen op het Kentaa-blog die in 2016 het best gelezen zijn, zodat jullie daar (nogmaals) je voordeel mee kunnen doen.

1. De top 20 fondsenwervende evenementen van PeerWorks (2015)
PeerWorks presenteert ieder jaar de top 20 fondsenwervende evenementen van Nederland. Wij maakten van hun rapport over 2015 een samenvatting, en die werd razend goed gelezen het afgelopen jaar. We kijken dan ook uit naar het rapport van 2016!
Lees meer


2. De verkeerde kijk op de non-profit sector
In dit al wat oudere, maar nog steeds actuele, artikel geven we een samenvatting van de inspirerende Ted-Talk van fondsenwerver en activist Dan Pallotta. Hij stelt dat de kijk op de non-profit sector, namelijk dat non-profits onder andere zo min mogelijk overheadkosten moeten hebben, verkeerd is. Hij legt uit hoe non-profitorganisaties hierdoor de kans om te groeien wordt ontnomen.
Lees meer


3. 9 redenen waarom crowdfunding projecten mislukten
Crowdfunding wordt steeds vaker succesvol ingezet door goede doelen en non-profits. We kennen allemaal de succesverhalen. Maar soms is het juist ook goed om een keer te kijken naar de andere kant. Van fouten kun je immers leren. Niet voor niets is ons artikel ‘9 redenen waarom crowdfunding projecten mislukken’ één van de meest gelezen artikelen in 2016.
Lees meer


4. Overtuigingsprincipes van Cialdini toepassen in fondsenwerving
Onlangs schreven we een tweedelige reeks aan artikelen over de overtuigingsprincipes van Robert Cialdini. Cialdini is expert als het gaat om overtuigen en schreef het bekende boek ‘Influence’, waarin hij 6 overtuigingsprincipes beschrijft. Onlangs voegde hij daar zelfs een zevende principe aan toe. Zijn theorieën worden wereldwijd gebruikt en zijn toepasbaar op vrijwel alle vlakken in de marketing, zo ook in fondsenwerving. Lees in deze artikelen hoe!
Lees deel 1 
Lees deel 2


5. Meer Facebook likes op je pagina dankzij deze tip …
Soms zit een verbetering in een klein hoekje. Dat bewijst dit artikel over hoe je op een simpele manier meer Facebook likes kunt krijgen wel! Lees direct hoe je met deze tip optimaal kunt profiteren van Facebook Sponsored Posts en meer pagina ‘vind ik leuks’ krijgen.
Lees meer


6. Influencer marketing in de nonprofit-sector: hoe, wat, waar?
Influencer marketing: een hot-topic in 2016. Steeds meer bekende merken in allerlei branches maken er gebruik van, om zo hun (jonge) doelgroep op een authentieke en effectieve manier te bereiken. In dit artikel beschreven wij hoe influencer marketing ook voor goede doelen en non-profitorganisaties van enorme meerwaarde kan zijn.
Lees meer


7. 9 tips om meer uit je online nieuwsbrief te halen
Ook jouw inbox loopt er waarschijnlijk vol van: nieuwsbrieven. In deze enorme overload is het dus belangrijk om op te vallen. Maar hoe doe je dat? Wat maakt dat mensen jouw nieuwsbrief wél lezen? In dit artikel geven we 9 tips.
Lees meer


8. Crowdfunding: wat het jouw organisatie oplevert (naast geld)
‘Het ophalen van geld is maar 10% van de kracht van crowdfunding’; een uitspraak van Nisandeh Neta, een business goeroe dat de Open Circles Academy oprichtte. En zo is het maar net. Crowdfunding is een manier om je benodigde financiering binnen te halen. Maar een goede crowdfunding-campagne kan nog veel meer voortbrengen dan alleen donaties. In dit artikel lees je 6 dingen die een crowdfunding-campagne jou kan opleveren naast geld!
Lees meer


9. Resultaten meten met tags: een introductie
Data wordt steeds belangrijker. Veel marketeers steken daarom meer en meer aandacht in het meten van resultaten via Google Analytics. Lang niet iedereen meet echter heel specifiek en doet op basis daarvan aanpassingen ter verhoging van de conversie. Wij schreven in 2016 daarom een artikel over resultaten meten met ‘tags’, ofwel pixel tracking. Dit artikel geeft een introductie voor fondsenwervende organisaties en gaat in op twee toepassingen van pixel tracking: het verzamelen van data en het optimaliseren van advertentiecampagnes.
Lees meer


10. Spreek een jonge doelgroep aan met Snapchat
Last but not least: de 10e plek wordt dit jaar ingenomen door ons artikel over Snapchat. In dit artikel vertellen wij je alles over dit socialmediakanaal en laten wij je zien dat het ook voor goede doelen en non-profitorganisaties mogelijkheden biedt. Mogelijkheden die bijvoorbeeld kunnen bijdragen aan het vergroten van je naamsbekendheid en het aanspreken van een jonge doelgroep.
Lees meer


Dit waren ze dan. De 10 best gelezen artikelen van 2016. Ook dit jaar zullen wij vrolijk verder gaan met het wekelijks publiceren van content op onze blog, zodat wij ook volgend jaar weer zo’n mooi lijstje kunnen maken!

------------------------

Schrijf je in voor Kentaa's nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van online fondsenwerving. Eens per maand ontvang je een exemplaar in je mailbox, boordevol tips, interessante artikelen en whitepapers over crowdfunding, peer to peer fundraising, event fundraising en online collecteren. Schrijf je hier in!