Case: JDRF Nederland

24-10-2016 | 00:00
“We groeien enorm: in 2014 haalden we ruim € 85.000 op, in 2015 € 130.000 en dit jaar bijna € 180.000.”

JDRF Nederland is inmiddels ruim 4 jaar onze klant. De organisatie gebruikt zowel ons kom-in-actieplatform als ons platform voor event fundraising. Ties Obers, Voorlichter & Fondsenwerver op de particuliere markt bij JDRF Nederland, vertelt over de samenwerking met Kentaa.

JDRF is een van oorsprong Amerikaanse organisatie, dat pas sinds 2010 een Nederlandse tak heeft. Toen ze in 2012 voor het eerst de JDRF Walk organiseerden, startten ze met online fondsenwerving, deels omdat dit ook in Amerika al gebeurde: “Daarnaast was het over de volle breedte wel aangetoond dat online kanalen in fondsenwerving belangrijk zijn. Je bereikt tegenwoordig een stuk minder met het langs de deuren gaan,” vertelt Ties. JDRF zette alle opties op een rijtje en koos toen voor Kentaa, destijds nog Mobillion. “Je kijkt naar zaken als design, mogelijkheden, functionaliteiten en kosten. Kentaa kwam als beste uit de kast.”

Kom-in-actie platform & platform voor event fundraising
JDRF maakt gebruik van twee Kentaa-websites: Actie voor type 1, een doorlopend actieplatform en JDRF Walk, compleet ingericht voor event fundraising. De laatstgenoemde pagina fungeert, naast website om donaties te verkrijgen, ook als informatiepagina. Het is de enige pagina waarmee JDRF communiceert over het evenement: “Zo houden we de actie centraal. Als je alle informatie op één pagina verzameld, is het voor mensen duidelijker en vertrouwder. Ze kunnen in één oogopslag het opgehaalde bedrag, alle gestarte acties & teams en de nieuwsberichten zien,” aldus Ties. 

“Je kijkt naar zaken als design, mogelijkheden, functionaliteiten en kosten. Kentaa kwam als beste uit de kast.”




Groei, groei en nog meer groei
JDRF Nederland is inmiddels ruim vier jaar onze klant. Ties ervaart het contact met Kentaa als super: “Er is altijd iemand bereid om te helpen en om dingen op te lossen. Dat is fijn.” Kijkend naar de cijfers maakt JDRF een prachtige groei door. Zeker met de JDRF Walk: “In 2014 haalden we ruim € 85.000 op, in 2015 € 130.000 en dit jaar bijna € 180.000. Dat loopt parallel met de groei van onze organisatie. Met zo’n evenement bouw je ervaring op, je ontdekt wat wel werkt en wat niet. Daarnaast zie ik een grote verbetering in het Kentaa-platform sinds het begin. Het is nu een mooi, solide platform.”

Ook in 2017 gaat JDRF Nederland weer de JDRF Walk organiseren. Voor 2017 is het doelbedrag € 225.000. JDRF Nederland gaat er dus vanuit dat de groei van het evenement zich aankomend jaar blijft doorzetten.

Online promotiekanalen
Qua promotie houdt JDRF het met name bij online kanalen: “We doen veel aan e-mail- en Facebookmarketing. Vooral Facebook werkt voor ons, we hebben ruim 18.000 volgers.” De handige socialfeeds die eenvoudig kunnen worden ingebouwd in de Kentaa-websites maken dit natuurlijk nog gemakkelijker.



“Bij Kentaa is er altijd iemand bereid om te helpen en om dingen op te lossen.”